Info voor de ingeschreven eerstejaars

Voor de ouders van onze toekomstige leerlingen van het eerste jaar

Voor de leerlingen die bij ons starten in het eerste jaar, zetten we alle to do’s nog eens op een rijtje: binnenbrengen van het getuigschrift, bestellen van de boeken en de laptop, de andere schoolbenodigdheden en de onthaalavond.

Binnenbrengen van het getuigschrift

Het getuigschrift van de basisschool en eventueel de BaSO-fiche moeten bij ons binnengebracht worden ten laatste op zaterdag 29 juni. Dit mag ook een fotokopie zijn, maar het is belangrijk dat het document ondertekend is door de leerling. Gelieve geen documenten door te mailen.

U kunt hiervoor terecht aan het onthaal van de school van maandag 24 juni tot en met zaterdag 29 juni, tussen 9 en 17 uur. Toegang via de hoofdingang, Melaan 16. Er is geen parkeergelegenheid op de speelplaats.

Het onthaal is deze dagen ook telefonisch te bereiken op het nummer: 015 28 79 10.

 

Bestellen van de schoolboeken

De leer- en werkboeken moeten door de ouder(s) besteld worden op het online platform Lichtvis. Daarvoor gebruiken ze de persoonlijke link die op vrijdag 14 juni via e-mail verstuurd werd door “Scheppersinstituut Mechelen via Lichtvis”. De boeken moeten besteld worden ten laatste op zaterdag 29 juni. De boeken moeten betaald zijn voor 25 augustus.

Indien u de atlas al hebt aangekocht voor de broer of zus die reeds bij ons op school zit, dan hoeft u geen extra exemplaar te bestellen. Uw kinderen kunnen de atlas aan elkaar doorgeven. In het uitzonderlijk geval dat lessen of examens aardrijkskunde voor uw kinderen zouden samenvallen, dan zorgt de school voor een gratis exemplaar in bruikleen, zodat elk kind over een atlas kan beschikken.

Het is niet mogelijk om de boeken thuis te laten leveren. De leerlingen krijgen hun boeken op school bij het begin van het schooljaar.

In onderstaande video leggen wij u graag uit hoe het bestelproces van de schoolboeken verloopt.

Heeft u hierbij hulp nodig? Dan mag u naar school komen. Wij zullen dan samen met u het bestelproces doorlopen.

 

Bestellen van de schoollaptop

De schoollaptop moet door de ouder(s) online besteld worden ten laatste op woensdag 10 juli, via de webshop van onze ict-partner. U wordt doorgelinkt naar de juiste pagina door op onderstaande knop “Laptop bestellen” te klikken.

De betaling van de waarborg dient onmiddellijk te gebeuren bij de bestelling.

Het is niet mogelijk om de laptop thuis te laten leveren. De leerlingen krijgen hun laptop op school bij het begin van het schooljaar.

De volledige uitleg over ons laptopproject met de prijsvoorwaarden, vindt u op onze website:
Kies in het menu bovenaan: Algemeen > Praktische informatie > Laptop

In onderstaande video leggen wij u graag uit hoe het bestelproces van de schoollaptop verloopt.

Heeft u hierbij hulp nodig? Dan mag u naar school komen. Wij zullen dan samen met u het bestelproces doorlopen. De waarborg moet onmiddellijk online betaald worden. Breng dus zeker alles mee wat u nodig heeft om een online betaling te doen: smartphone of bankkaart met digipas.

.

Andere schoolbenodigdheden

De andere schoolbenodigdheden kunnen tegen de start van het schooljaar aangekocht worden in een winkel naar keuze.

Hieronder vindt u de lijst van deze schoolartikelen. U kan het document eventueel downloaden en afdrukken om mee te nemen naar de winkel.

Lader Bezig met laden...
EAD logo Duurt het te lang?

Opnieuw laden Laad het document opnieuw
| Open Openen in nieuwe tab

Downloaden [722.93 KB]

 

Kalender schooljaar 2024-2025

Onze schoolkalender voor volgend schooljaar zal u eind augustus kunnen raadplegen op onze website. Wij willen u echter wel al meegeven dat alle eerstejaars met hun klastitularis op tweedaagse gaan op maandag 9 en dinsdag 10 september. Bestemming: Merkenveld in Loppem. Met een heleboel leuke activiteiten zullen de leerlingen elkaar en hun klastitularis beter leren kennen en samen bouwen aan een positieve klassfeer.

 

Account en co-accounts voor Smartschool

De nieuwe leerlingen en hun ouders ontvangen in de eerste schoolweek hun account (leerlingen) en co-account (ouders) voor Smartschool. Tot dan communiceren wij met de ouders nog via e-mail. Van zodra de ouders en leerlingen hun login voor Smartschool gekregen hebben, sturen wij alle berichten via Smartschool.

 

Start van het schooljaar

Op de onthaalavond op donderdag 29 augustus, verwachten wij alle leerlingen van het eerste jaar en hun ouder(s) op school. Naast het regelen van nog enkele praktische zaken, maken we graag tijd om kennis te maken met de klastitularis en de klasgenoten. Het programma duurt ongeveer een uur, al kan het bij sommige klastitularissen wel een beetje uitlopen. Wij verwachten de leerlingen van Latijn – STEM om 18 uur en de leerlingen van Moderne talen en STEM om 19 uur. De ouders krijgen via e-mail nog een herinnering.

Op maandag 2 september verwachten we alle leerlingen ten laatste om 8.35 uur op school. De leerlingen van het eerste jaar brengen de voormiddag door met hun klastitularis. In de namiddag maken ze kennis met enkele andere leerkrachten. We eindigen, zoals elke maandag, om 16 uur.

Voor de volledigheid zetten we hieronder nog eens de dagindeling.