Leerrijk, lekker en krokant
Laatste les wiskunde dit schooljaar voor klas 4c Latijn: herhaling van de te kennen leerstof in de vorm van op te lossen opdrachten. Daar werd in duo aan gewerkt en per gevonden volledig juiste oefening, mocht het duo twee letterkoekjes uit een volle zak nemen. Het duo dat met de bekomen koekjes het langste betekenisvolle woord kon vormen en dan nog liefst een wiskundige term, zou ‘winnen’.
Zo sprokkelden de leerlingen allemaal gretig koekjes bij elkaar. De resultaten mochten gezien worden. Het duo Lore – Cara kwam tot de mooie term ‘asymptoot’ en het duo Sien – Sam, dat alle oefeningen had kunnen maken, kon zo twee uitspraken vormen: ‘x en y as’ en ’25 over half 9’.
Verder werd soms creatief omgesprongen met de bekomen koekjes om een gewenst woord te bekomen ‘definities’ , ‘driehoek’ , ‘rest’ , ‘€5’ en ‘denk’ , ‘merel’ , … Een toffe afsluiter bij een aangename klasgroep! (DVEI)