6 Humane Wetenschappen
Gisteren gingen de leerlingen van 6 Humane Wetenschappen als echte reporters het parlement onveilig maken. In de voormiddag konden ze zich op basis van politieke thema’s voorbereiden op wat zou komen. Wat is de weg van de wet (hoe wordt een idee uiteindelijk een wetsvoorstel en een wet?) – wat is de rol van Europa? – Uit welke verschillende onderdelen bestaat het federale parlement en hoe is dit doorheen de tijd veranderd? – Waaruit bestaat de gemiddelde job van een parlementariër, etc…. Op basis van deze research stelden de studenten vragen op, die ze in de reportage zouden verwerken.
Er werd ook toegewerkt naar een interview met parlementslid Jeff Van den Bergh (Cd&V). De politicus nam ondanks zijn drukke agenda ruim de tijd om de vragen van de leerlingen te beantwoorden. Hij feliciteerde de leerlingen met hun pertinente en niet altijd even gemakkelijke vragen.
Reporters_van_de_democratie_2019_001
Reporters_van_de_democratie_2019_002
Reporters_van_de_democratie_2019_003
Reporters_van_de_democratie_2019_004
Reporters_van_de_democratie_2019_005
Reporters_van_de_democratie_2019_006
Reporters_van_de_democratie_2019_007
Reporters_van_de_democratie_2019_008
Reporters_van_de_democratie_2019_009
Reporters_van_de_democratie_2019_010
Reporters_van_de_democratie_2019_011
Reporters_van_de_democratie_2019_012
Reporters_van_de_democratie_2019_013
Reporters_van_de_democratie_2019_014
Reporters_van_de_democratie_2019_015
Reporters_van_de_democratie_2019_016
Reporters_van_de_democratie_2019_017
Reporters_van_de_democratie_2019_018
Reporters_van_de_democratie_2019_019
Reporters_van_de_democratie_2019_020
Reporters_van_de_democratie_2019_021
Reporters_van_de_democratie_2019_022
Reporters_van_de_democratie_2019_023
Reporters_van_de_democratie_2019_024
Reporters_van_de_democratie_2019_025
Reporters_van_de_democratie_2019_026
Reporters_van_de_democratie_2019_027
Reporters_van_de_democratie_2019_028